Dziś jest: 08/17/2017 imieniny obchodzą:

Aktualności

Wycieczka do JuraParku w Krasiejowie

jurapark 1

W poniedziałek, 12 czerwca grupa uczniów z PSP w Dylakach wraz z opiekunami: P. Jolantą Kondrowską, P.Iloną Możdżeń, P. Jackiem Łoteckim i P. Ewą Grzybek - odwiedziła JuraPark w Krasiejowie. Celem wycieczki było poznanie prehistorycznego świata dinozaurów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od niezwykłej atrakcji, jaką jest tzw. Tunel Czasu. Wjechaliśmy pociągiem do 300 metrowego kina i za pomocą specjalnych okularów dzięki technologii 3D, oglądaliśmy interesujący film o powstaniu wszechświata. W trakcie interaktywnej podróży przyglądaliśmy się narodzinom Ziemi, powstaniu atmosfery i pierwszym formom życia. Następnie udaliśmy się na spacer ścieżką dydaktyczną, wzdłuż której podziwialiśmy rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów. Uczniowie z zafascynowaniem i ciekawością przyglądali się ich rozmiarom, choć większość była w tym miejscu nie po raz pierwszy. Po drodze odwiedziliśmy Pawilon Paleontologiczny, gdzie przez oszkloną podłogę można podziwiać skamieniałości prehistorycznych gadów i płazów. Jak się okazuje- to jedyne na świecie muzeum, które znajduje się nad czynnym stanowiskiem paleontologicznym. Mieści się tu także rekonstrukcja szkieletu najstarszego jak dotąd odkrytego pradinozaura Silesaurus opolensis.

Kolejną atrakcją dla dzieci była wizyta w miejscowym parku rozrywki, gdzie uczniowie mogli skorzystać z jazdy na karuzeli, czy z kolejki po stromej trasie. Chętnych nie brakowało! Całą trasę zwiedzania zakończyliśmy oglądając prehistoryczne oceanarium z podwodnym życiem miliony lat temu - wszystko to odbywało się w głębi trójwymiarowego przekazu. Słysząc odgłosy zwierząt, które oglądaliśmy "oko w oko", mogliśmy także poczuć drgania wywołane ich uderzeniami.

Następnie przyszedł czas na odpoczynek i posiłek, aby za chwilę móc skorzystać z oferty placu zabaw, który również znajduje się na terenie obiektu JuraParku. Ścianki wspinaczkowe, huśtawki, zjeżdżalnie linowe oraz trampoliny - dla naszych podopiecznych były w tym dniu swoistą" kropką nad i".

Wycieczka zachwyciła wszystkich, gdyż wróciliśmy uśmiechnięci, weseli i pełni wrażeń, choć nieco zmęczeni. Niepewna pogoda okazała się optymalna do zwiedzania i miłego spędzenia czasu. JuraPark w Krasiejowie to niewątpliwie miejsce warte obejrzenia bez względu na wiek.

jurapark 2jurapark 3jurapark 4jurapark 6jurapark 7jurapark 8jurapark 9jurapark 5