Dziś jest: 12/14/2017 imieniny obchodzą:

Aktualności

Wycieczka edukacyjna do JuraParku oraz Parku Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie

krasiejów 3m
krasiejów 2m
krasiejów 1m

30 października 2017 r. w ramach projektu „Młodzi Odkrywcy Sekretów Nauki” uczniowie klasy III i IV zgłębiali tajniki historii. Odwiedzili niezwykłe miejsce w naszej gminie: JuraPark oraz Park Nauki i Ewolucji Człowieka w Krasiejowie.

Jest to jeden z najciekawszych i najnowocześniejszych parków muzealnych w Polsce. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Tunelu Czasu w JuraParku. Uczniowie odbyli wirtualną podróż do początków powstania naszej Galaktyki, obserwowali narodziny Ziemi i kolejne etapy ewolucji zwierząt na naszej planecie, kończąc na erze mezozoicznej. Dowiedzieli się m.in. dlaczego wyginęły dinozaury.

W multimedialnym Oceanarium, dzięki technologii 3D, młodzi odkrywcy obejrzeli prehistoryczne jaszczury żyjące niegdyś w środowisku wodnym. Inscenizacja ataku pra rekina wywołała wiele emocji wśród uczestników wycieczki mimo, że większość uczniów oglądała ją wcześniej.

Nie mniej interesujące były zajęcia edukacyjne w Parku Nauki i Ewolucji Człowieka. W wirtualnej Hali Odlotów uczniowie przenieśli się w wehikule czasu do początków życia człowieka na Ziemi. Zaopatrzeni w specjalne kaski z okularami obejrzeli film w wersji 3D, dowiadując się jak żyli nasi przodkowie. W sali „Świadectwa Ewolucji” dzieci zapoznały się z eksponatami archeologicznymi: narzędziami, bronią, naczyniami, pochodzącymi z różnych części świata. Wysłuchały także ciekawej prelekcji przewodnika na temat trybu życia i niektórych odkryć pra ludzi. W „Galerii naszych przodków” szczególne zainteresowanie uczniów wzbudziły ekspozycje ukazujące życie człowieka w jego naturalnym środowisku sprzed tysięcy lat.

Była to bardzo ciekawa podróż w czasie i przestrzeni, która pozwoliła naszym uczniom odkryć niektóre sekrety związane z historią Ziemi i ewolucją naszego gatunku.

Projekty EU