Dziś jest: 08/21/2018 imieniny obchodzą:

Aktualności

Wycieczka do Łodzi

Łódź 2

8 czerwca uczniowie klas IV- VII  udali się do Łodzi – jednego z największych polskich miast. Jest to miasto w centralnej Polsce stanowiące ze względu na dzieje historyczne styk wielu kultur: polskiej, niemieckiej, żydowskiej i rosyjskiej.

Pobyt w Łodzi rozpoczęliśmy od spaceru słynną ulicą Piotrkowską -jedną z najdłuższych ulic w Europie. Idąc podziwialiśmy Pomniczki Znanych Łodzian- Fortepian Rubinsteina czy Ławeczkę Tuwima , a także przepiękne kamienice, świadczące o dobrobycie łódzkich przemysłowców. W przeszłości bowiem miasto to stanowiło centrum przemysłu dziewiarskiego, z którym wiąże się większa część łódzkich zabytków. Na ulicy Piotrkowskiej znajduje się także Łódzka Aleja Gwiazd z nazwiskami najznakomitszych postaci polskiej kinematografii – co uczniowie z radością uwieczniali na zdjęciach. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki „Eksperymentarium" w łódzkiej Manufakturze- wielkim Imperium XIX-wiecznego łódzkiego przedsiębiorcy Izraela Kalmanowicza Poznańskiego. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od przejścia przez tunel, w którym błędnik może szaleć! W środku czekała na nas pani przewodnik i stanowiska z rozmaitymi doświadczeniami. Tutaj każdy znalazł coś dla siebie, gdyż atrakcji było bez liku. Przy każdym stanowisku można było samodzielnie sprawdzić działanie praw fizyki oraz chemii. Uczniowie często dziwili się, że coś działa tak a nie inaczej, obserwowali różne zjawiska oszukujące nasz wzrok, wysilali swe umysły i ucząc się - świetnie się bawili, dlatego też pobyt w „Eksperymentarium” dał możliwość przyswojenia w przystępny dla dzieci i młodzieży sposób - wiedzy z zakresu nauk ścisłych.

Zwiedzanie Pałacu Izraela Poznańskiego wraz z Muzeum Historii Miasta Łodzi, które istnieje w nim od 1975 roku- stanowiło kolejny punkt naszego wyjazdu i zrobiło na wszystkich duże wrażenie. Nie bez kozery pałac ten nazywany jest też „Łódzkim Luwrem". Powstał w XIX wieku jako obiekt reprezentacyjno-handlowy. Budynek był wielokrotnie przebudowywany na przełomie XIX i XX wieku - zyskał wówczas cechy francuskiego neorenesansu i neobaroku. Podziwialiśmyw nim piękne wnętrza pałacowe, ciekawe przedmioty, gabinety biograficzne sławnych łodzian: Juliusza Tuwima, Jerzego Kosińskiego, Aleksandra Tansamana, Artura Rubinsteina czy Wł. St. Reymonta, a także oglądaliśmy wystawę oraz film o historii miasta i życiu dawnych mieszkańców.

Później udaliśmy się ponownie do Manufaktury -kompleksu kulturalno – handlowego, aby zjeść ciepły posiłek.

W drodze powrotnej do szkoły zatrzymaliśmy się przy tarasie widokowym w Kleszczowie, który pozwala turystom podziwiać ogrom bełchatowskiej odkrywki. Kopalnia Bełchatów jest w Polsce niekwestionowanym liderem górnictwa węgla brunatnego. W oddali oglądaliśmy koparki węglowe i nakładowe, zwałowarki oraz serpentyny przenośników taśmowych, transportujących węgiel do pobliskiej elektrowni.

Ostatnim punktem naszej wycieczki by pobyt na Jasnej Górze –sanktuarium z obrazem Matki Bożej Częstochowskiej. Jest to jedno z ważniejszych miejsc kultu maryjnego oraz najważniejsze centrum pielgrzymkowe katolików w Polsce.

Około godz. 20.15 byliśmy na miejscu w Dylakach. W czasie wycieczki uczniowie mogli dowiedzieć się, że polskie miasta skrywają wiele tajemnic i ciekawych atrakcji związanych z kulturą i historią naszego kraju. Przyjemnie jest je poznawać i podziwiać. Dlatego też wyjazd był udany i każdy - choć wyczerpany podróżą i upałem - powrócił do domu w dobrym nastroju, ubogacony nową wiedzą i wrażeniami estetycznymi.

Łódź 10Łódź 1Łódź 11Łódź 12Łódź 13Łódź 14Łódź 15Łódź 16Łódź 17Łódź 18Łódź 20Łódź 21Łódź 3Łódź 4Łódź 5Łódź 6Łódź 7Łódź 8Łódź 9Łódź BełchatówŁódź Częstochowa