ePUAP2

 Scenariusz lekcji wychowania fizycznego - Gry i zabawy ruchowe

Zabawy ruchowe są formą aktywności fizycznej, bardzo charakterystyczną dla wieku wszesnoszkolnego. Najbardziej odpowiadają one dzieciom i wynikają z właściwości ich rozwoju. Wielka ich różnorodność, wszechstronność oddziaływania oraz łatwość organizowania sprawia, że są one najefektywniejszym "narzędziem" w pracy z dziećmi. Zabawy ruchowe utrwalają wiele pojęć i wiadomości, kształtują nawyki kulturalne. Za pomocą zabawy rozwijamy także spostrzegawczość, orientację w przestrzeni, umiejętność oceny odległości i kierunku, poznawanie stosunków liczbowych, rozpoznawanie barw i kształtów itp.

Cele główne:

Przedstawienie możliwości wykorzystania różnych przedmiotów w najprostszych zabawach z udziałem dzieci.

Integracja grup.

Zapewnienie dobrej zabawy i miło spędzonego czasu uczestnikom zajęć.

 Cele szczegółowe:

Stosowanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na zajęciach w sali gimnastycznej.

Nabycie umiejętności orientacji w przestrzeni.

Oswojeni się z nietypowym przyborem – jajko, kask.

Uczestnik zajęć potrafi współpracować w grupie, zespole.
Uczeń potrafi poruszać się w marszu, truchcie i biegu w różnych kierunkach.

Ćwiczący prawidłowo reagują na komendy.

      Zajęcia podzielone są na trzy części. W pierwszej prowadzący wita grupę, zachęca ją do wspólnych ćwiczeń i przygotowuje ćwiczących do wysiłku, jakim będzie poddany ich organizm w następnej części. Po "rozgrzaniu" ćwiczących przystępuje się do ćwiczeń oswajających z przyborem a następnie przechodzi się do pokonywania toru przeszkód. Ostatnia, trzecia część zajęć przeznaczona jest na uspokojenie organizmu i przeprowadzenie kilku ćwiczeń korekcyjnych, po których następuje podsumowanie i pożegnanie uczestników zajęć.

Część wstępna:

  • Powitanie grupy, zachęcenie do dobrej zabawy.

  • Przejście po ławeczce gimnastycznej trzymając w jednej ręce na łyżce jajko,

  • Łapanie do pudełka latających woreczków,

  • Rzuty do celu (parawan) piłeczkami tenisowymi,
    Część główna:

  • Tor przeszkód z niespodzianką.

  • Przejście w kasku na głowie pod „tunelem strachu”

  • Pokonanie ścieżki zabawowej z zawiązanymi oczami. Dziecko jest kierowane i prowadzone przez starszych kolegów.

    Część końcowa

  • Ćwiczenia korekcyjne przeciw płaskostopiu, pełnią one także funkcje wyciszającą i uspokajającą organizm po wysiłku.

  • Wspinanie się na palce.

  • Deptanie po „kolczastym jeżu”

  • Przekładanie szarfy z jednej strony na drugą lewą i prawą nogą.

  1. Podsumowanie zajęć i pożegnanie grupy

Galeria

Nasza szkoła na facebook

                                                                 

Jestem eko

oGRAJmatme

 Minecraft Education to wartościowa pomoc dydaktyczna, która pozwala poprzez zabawę w atrakcyjnym dla uczniów środowisku uczyć i uczyć się matematyki.

SZKOŁA BEZ PRZEMOCY

"Nie toleruj przemocy"

ROK SZKOŁY W RUCHU

Logotyp Bezpieczny Puchatek

 do góry