ePUAP2
W leśnym skarbcu
W zajęciach wzięli udział uczniowie klas IV- V. Zaplanowano i zrealizowano łącznie 20 godzin lekcyjnych, które odbywały się zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Celem tego projektu było przede wszystkim kształtowanie umiejętności dostrzegania zagrożeń wynikających z niewłaściwego użytkowania lasu, dostrzeganie zależności matematycznych w środowisku naturalnym, tworzenie poczucia odpowiedzialności za środowisko leśne, motywowanie uczniów do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwijanie potrzeby kontaktu człowieka z lasem. W trakcie zajęć wykorzystywano różne metody pracy z uczniem.
Uczestnicy pracowali indywidualnie, grupowo i zbiorowo. Zajęcia były dla dzieci okazją do zapoznania się z bioróżnorodnością lasu, poznania pospolitych gatunków roślin i zwierząt oraz zależności panujących między nimi. Uczniowie odbyli także wycieczkę do Nadleśnictwa w Opolu, by jeszcze bardziej pogłębić swą wiedzę i poznać zadania jakie wypełnia nadleśnictwo. W czasie zajęć uczestnicy realizowali następujące działania:
a)wyszukiwali informacji o stopniach zalesienia terenów Polski, swojego regionu i okolicy;
b) wykonywali wykresy obrazujące stopień zalesienia okolicy, swojego regionu oraz Polski;
c) zapoznali się z budową warstwową lasu i jego mieszkańcami;
d) odbyli wycieczkę do lasu;
e)układali leśną grę terenową, w której później wzięli udział;
f) przygotowali broszurę informującą o ochronie dóbr lasów i ich znaczeniu w życiu człowieka.
Uczestnictwo w zajęciach umożliwiło uczniom poszerzenie wiedzy przyrodniczej, dało możliwość samorealizacji, poszerzenia własnych horyzontów i łączenia teorii z praktyką. Ponadto uczestnicy zajęć doskonalili swe umiejętności w zakresie planowania i wyszukiwania informacji, kształcąc właściwe postawy i zachowania względem otaczającego środowiska.