ePUAP2

KONSPEKT ZAJĘĆ RUCHOWYCH

 Temat: Zabawa ilustrowana ruchem (klanza, zabawy z chustą animacyjną)

 Prowadzący:

Data:

Miejsce: zastępcza sala gimnastyczna

Cel główny:

  • Zapoznanie z nowymi formami zabaw ruchowych

    Cele szczegółowe:

  • kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy ruchowe,

  • rozwijanie poczucia przynależności do grupy,

  • wyzwalanie radości wspólnego śpiewu i ruchu,

  • kształtowanie wyobraźni,

  • odreagowywanie napięć i negatywnych emocji.

    Metody:

  • realizacja zadań ruchowych: zabawowa klasyczna, zadaniowa, ekspresji ruchowej,

  • przekazywanie wiedzy: objaśnienie instruowanie,

  • wychowawcze: przydzielanie funkcji, nagradzanie wychowawcze.

    Formy: praca w grupie

    Pomoce: woreczki, piłki, chusta animacyjna.

    Zasady obowiązujące przy konstruowaniu zajęć

  • zasada wszechstronności

  • Zasada naprzemiennego wysiłku i rozluźnienia

    Przebieg zajęć:


    CZĘŚĆ WSTĘPNA:
    „Wachlowanie”
    * uczestnicy trzymają chustę za uchwyty i stojąc na obwodzie koła, na przemian podnoszą ją i opuszczają (prowadzący w czasie zabawę może wydawać komendy – góra, dół)
    „Piłka w górę - strzelanie”
    * uczestnicy trzymają chustę za uchwyty. Na jej środku leży piłka (następnie 2 i 3). Równocześnie wszyscy energicznie podnoszą chustę do góry – piłka zostaje wystrzelona a następnie złapana na chustę.
    „Goń swój kolor”
    * na podłodze rozłożona jest chusta. Na każdym kolorze leży woreczek. Wszyscy siadają wokół niej, przypisując się tym samym do jakiegoś koloru. Dwie, osoby posiadające ten sam kolor na komendę nauczyciela (nazwa koloru) muszą zamienić się miejscami i przenieść ze sobą swoje woreczki. Obiegają chustę w określonym kierunku np. w lewą stronę.
    CZĘŚĆ WŁAŚCIWA:

    Rymowanka – dzieci falują chustą siedząc dookoła.

             Pada deszcz i świeci słońce

             Tęcza rośnie już na niebie

             Siedem ona ma kolorów

             Jeden kolor jest dla ciebie.

    Nauczyciel wymienia nazwę koloru a dzieci pod chustą zamieniają się miejscami.

    „Rekin”

    * uczestnicy siedzą w kręgu w siadzie płaskim przykryci chustą do wysokości pasa. Pod chustą jest jedna osoba – rekin. Rekin poluje i wciąga za nogi pod chustę kolejne osoby. Osoby znajdujące się pod chustą starają się wydostać na zewnątrz.
    „Czy wiesz kogo brakuje?”
    * uczestnicy siedzą w kręgu przykryci chustą plecami do siebie. Są uwięzieni w brzuchu wieloryba. Nauczyciel wsuwa pod chustę tunel i podając różne polecenia wypuszcza tunelem dzieci na zewnątrz. Przykładowe polecenia to: wychodzą z brzucha chłopcy, wychodzą dziewczynki o imieniu na literę W. Następnie dzieci, które są na zewnątrz odpowiadają na pytania typu: ile osób jest jeszcze w brzuchu wieloryba, kto tam jest itp.
    „Kolorowa gwiazda”
    * wszyscy leżą na chuście (nogi mają skierowane do środka chusty). Jednocześnie wykonują polecenia:
    - turlamy się w prawo dwa razy,
    - trzymamy się za ręce i podnosimy je do góry, kładziemy je za głowę i znowu podnosimy do góry,
    - trzymamy się za ręce, podnosimy się i siadamy,
    - trzymając się za ręce, podnosimy się i wstajemy, a następnie kładziemy się,
    - trzymając się za ręce, podnosimy lewe nogi do góry, siadamy, opuszczając nogi
    „Kolorowe wycieczki”
    * wszyscy uczestnicy stoją, trzymając chustę na wysokości pasa. Prowadzący podaje nazwę koloru, dzieci unoszą chustę w górę a osoby trzymające ten kolor, zamieniają się miejscami, przechodząc pod chustą. Dla urozmaicenia, utrudnienia prowadzący może wymienić więcej niż jeden kolor
    „Sztorm”
    * na chustę wrzucamy woreczki- wachlujemy chustą (w górę i na dół). Podczas wachlowania nie mogą one spaść z chusty

    CZĘŚĆ KOŃCOWA:
    „Kwiat lotosu”
    * jedna osoba siedzi na środku chusty z nogami pod brodą, pozostali uczestnicy zabawy trzymają chustę za brzeg. Zwracają się w prawą stronę i idąc powoli, zawijają siedzącego na wysokość ramion, zatrzymują się i na trzy, cztery równocześnie i szybo wycofują się

    „Pomnik”

    * jedna osoba przykryta chustą tworzy pomnik. Na znak dotykiem dzieci sprawdzają jak pomnik wygląda i starają się przybrać taką samą pozę. Prowadzący odkrywa chustę i wspólnie ustalają, który pomnik najbardziej przypomina ten odkryty.
    Na koniec zajęć – prowadzący dziękuje dzieciom za bezpieczną zabawę oraz udziela pochwał.

Galeria

Nasza szkoła na facebook

                                                                 

Jestem eko

oGRAJmatme

 Minecraft Education to wartościowa pomoc dydaktyczna, która pozwala poprzez zabawę w atrakcyjnym dla uczniów środowisku uczyć i uczyć się matematyki.

SZKOŁA BEZ PRZEMOCY

"Nie toleruj przemocy"

ROK SZKOŁY W RUCHU

Logotyp Bezpieczny Puchatek

 do góry